Na čo je dobrá reanalýza kľúčových slov a dooptimalizácia obsahu ?

Na čo je dobrá reanalýza kľúčových slov a dooptimalizácia obsahu ?

"Veď SEO na web stránke sme už robili! A vtedy sme hľadali kľúčové slová. Prečo to máme robiť znovu?" môže sa opýtať klient, ktorý si neuvedomuje, ako to dnes vo svete internetu chodí.

V tomto článku sa dozviete    

  • Prečo sa pozície vo vyhľadávaní Googlu zo dňa na deň menia?
  • A že to nemusí znamenať katastrofu, keď nie ste na prvej stránke v Googli

Prečo sme v Googli spadli o pár miest?

Denne pribúdajú stovky, tisíce nových stránok s obsahom, ktorý má zaujať čo najviac ľudí. Konkurencia sa tomu snaží prispôsobovať a vytvára nový obsah alebo upravuje existujúci. Menia sa aj zákazníci – ich očakávania, potreby, pozornosť.

Google a iné internetové vyhľadávače sa na to snažia pružne reagovať a podchvíľou menia svoj algoritmus na triedenie výsledkov vyhľadávania. V tomto algoritme zaváži takmer 150 rôznych faktorov - od používateľskej prístupnosti (UX) a technického nastavenia web stránky, cez kvalitný a rôznorodý obsah po rôzne SEO činnosti (napr. linkbuilding a META popisy). Preto sa umiestnenie web stránok v Googli môže zo dňa na deň zmeniť.

Vaša firma možno pri vyhľadávaní na určité kľúčové slová stúpne (konkurencia odpadla, vás niekto na internete spomenul alebo zdieľal, spustili ste reklamu alebo Google jednoducho začal oceňovať niečo, čo ste už mali, ale dosiaľ si to veľmi nevšímal).

Vaše umiestnenie vo vyhľadávaní Google ale môže z ničoho nič aj klesnúť (konkurencia šliapla na plyn, niekto spustil kampaň na segment, ktorý nemáte pokrytý alebo objavil dieru na trhu, prípadne Google prestal natoľko oceňovať niečo, na čo ste sa dosiaľ sústredili...)

V silne konkurenčných oblastiach sa to môže diať skoro na dennej báze. Nič to! Posun o pár miest nemusí nič znamenať, pokiaľ viete zaujať hľadajúceho a návštevníka vašich web stránok niečím, čo uňho zaváži.

Napríklad dobré META popisy – to je ten odsek, ktorý Google zobrazí pri vyhľadávaní pod názvom stránky. Ak v META popise udriete na správnu strunu, potenciálny zákazník na odkaz klikne. Ľudia aj Google (ro)boty si ich radi čítajú.

Na čo treba pravidelné analýzy účinnosti webového obsahu

Zrejme ste už vycítili, kam smerujeme. Na web stránkach a ich obsahu treba neustále pracovať. Preto si firmy najímajú špecialistov na SEO, internetový a obsahový marketing, ak nemajú vlastné kapacity tieto zmeny sledovať.

Keď začíname dooptimalizovanie web stránok, pozrieme sa znovu na zuby konkurencii vo vašom segmente aj kľúčovým frázam, na ktoré sa najviac vyhľadáva. Dôležité je tiež zistiť, kde sa viete v konkurencii najľahšie presadiť a kde vám to prinesie najviac platiacich zákazníkov.

Nie vždy treba byť v Google vyhľadávaní na všeobecnú kľúčovú frázu, napr. "plastové okná" byť na prvej stránke, pokiaľ vám to neprináša zákazníkov. treba sa zamyslieť nad tým, ako vaši potenciálni klienti vyhľadávajú a na čo naozaj klikajú.

Nasledujúci proces obsahuje analýzu, navrhnutie, úpravy a propagáciu nového alebo upraveného obsahu web stránok. V praxi to znamená, že sa napríklad pomocou nástroja Google Analytics:

  1. zistí na aké kľúčové slová prichádzajú či neprichádzajú návštevníci na váš web,
  2. na základe tejto analýzy sa upraví existujúci obsah niektorej alebo viacerých podstránok,
  3. ak žiadna podstránka tematicky kľúčovým slovám nevyhovuje, tak sa vymyslí a vyrobí nová,
  4. o mesiac sa realizované úpravy skontrolujú a zhodnotí sa získaná účinnosť.

Takýto postup sa štandardne používa na akékoľvek vytváranie nového obsahu alebo úpravu starého obsahu na webstránkach. Úpravy súvisia aj s prelinkovaním (linkbuildingom), teda s vytváraním vnútorných odkazov a prepojení na vlastnom webe a budovaním siete vonkajších odkazov z ostatných webov, Facebooku, YouTube, rôznych katalógov a podobne.

Ďalší článok: Príklady účinných a kontraproduktívnych zmien obsahu na webe

S čím vám môžeme pomôcť?